شفره باغبانی باریک

2020/06/30 1405 بازدید
شفره باغبانی باریک

وجود علف های هرز در مزارع، باغات و … یکی از مهم ترین عوامل کاهش عملکرد گیاهان و محصولات کشاورزی از نظر کمی و کیفی می باشد.

چنانچه این گیاهان کنترل نشوند خسارت آن ها به مراتب بیشتر از آفات و بیماری های گیاهی خواهد بود. از مضرات حضور علف های هرز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مصرف حجم بالای آب توسط علف های هرز که این امر مانع رشد مناسب و کافی گیاهان اصلی می شود.
  • کاهش ارزش کمی و کیفی محصولات کشاورزی
  • بستری بسیار مناسب جهت رشد و تغذیه آفات و بیماری های گیاهی
  • افزایش هزینه کشاورزان جهت کنترل علف های هرز
  • ایجاد مزاحمت در حین برداشت گیاهان زراعی
  • ایجاد ظاهری نامناسب در باغات و به خصوص باغچه منازل

 

راه حل:

یکی از بهترین روش های مبارزه با این گیاهان مزاحم وجین کردن می باشد. وجین دستی و بدون استفاده از ابزار آلات از طرفی کاری بسیار مشکل و زمان بر بوده و از طرفی در وجین با دست اغلب ریشه علف های هرز به طور کامل از زمین بیرون نیامده و گیاه مجددا در آن ناحیه رشد خواهد کرد. گاهی نیز ممکن است به علت کوچک بودن محیط مورد نظر استفاده از بیلچه و یا بیرون کشیدن علف هرز با دست مقدور نبوده و در صورت انجام این کار احتمال آسیب دیدن گیاه اصلی بسیار بالا باشد.

 

در این زمان بهترین راه استفاده از ابزاری به نام علف کش می باشد که در این راستا شرکت تاب با چندین سال سابقه در تولید لوازم باغبانی، علف کشی فلزی و دارای استحکام کافی و دسته پلاستیکی از جنس بسیار مرغوب عرضه نموده است که موجب سهولت در بیرون کشیدن علف های هرز از ریشه می گردد.

 

شفره باغبانی

شفره باغبانی (علف کش دستی) باریک

شفره باغبانی (علف کش دستی) وسیله ای برای راحت تر کردن و سهولت کار در وجین و کندن علف های هرز موجود در باغچه می باشد و همچنین از ناقص کندن ریشه علف هرز جلو گیری می کند.

این ابزار از ۲ قسمت تشکیل شده است.

۱-تیغه
۲-دسته پلاستیکی

شفره باغبانی باریک

نحوه کاربرد

تیغه را به سمت ریشه گیاه برده و در خاک فرو می کنیم و در قسمت حدودی ریشه قرار می دهیم و با دست دیگر علف هرز را گرفته و همزمان به علف کش فشار می آوریم. و مقداری به سمت جلو و سپس به سمت بالا اهرم می کنیم.
دسته پلاستیکی و نرم این ابزار از زخم شدن دست باغبان جلو گیری می کند.

نحوه استفاده از علف کش:

ابتدا تیغه فلزی ابزار علف کش را به سمت ریشه گیاه در خاک فرو برده و با دست دیگر علف هرز را گرفته و به صورت همزمان علف کش را مقداری به سمت جلو و سپس به سمت بالا فشار می دهیم.این علف کش به علت دارا بودن دسته پلاستیکی از زخم شدن دست جلوگیری می کند.

 

 


**       ادوات کشاورزی جمالی (تیزنشان)       **

 


اشتراک گذاری :

برچسب ه ا


مطالب مرتبط