کسب درآمد از کشاورزی

2020/07/07 3642 بازدید
کسب درآمد از کشاورزی

کسب درآمد از کشاورزی

امروزه ایده های پولساز کشاورزی تنوعی زیادی دارند؛ از راه اندازی گلخانه گرفته تا نگهداری و پرورش کاکتوس. کسب درآمد از کشاورزی یک راه برای امرار معاش است. کشاورزی یک روش امرار معاش برای اغلب خانواده‌ها در مناطق روستایی و حومه شهر است که در صورت داشتن دانش کافی در این زمینه، می‌توان کسب و کاری عالی با سود مناسب راه‌اندازی کرد.

ایده های کسب و کار از طریق کشاورزی برای کارآفرینان جوان

بهترین ایده های کسب و کار کشاورزی در روستاها چه هستند؟ بهترین فرصت کسب و کار کشت در شهرهای بزرگ و شهرستان ها چیست؟ کدام یک از کسب و کارهای صنعت کشاورزی می توانند موفق باشند؟ در این متن به این سوال ها پاسخ داده می شود.

آیا می دانید کشاورزی یکی از پر سودترین کسب و کارهای جهان است؟ کشاورزی برای اجرا به هزینه کمی نیاز دارد، کسب و کار کشاورزی به نوبه خود، یک کار سودآور است. با افزایش بیکاری، جوانان زیادی از کشاورزی استقبال کرده اند، در صورتی که کشاورزی قبلا یک کار پیش پا افتاده به نظر می رسید.

در سه دهه گذشته مهاجرت های زیادی از روستاها به شهرها وجود داشته است. مشکلات اشتغال زایی در شهرها نتیجه رشد فوق العاده جمعیت شهر نشین است که جمعیت بالا در این مناطق باعث عدم توانایی در جذب نیروی کار می شود. بسیاری از شهرها جمعیت بیش از 100 هزار نفر دارند که به دلیل مهاجرت افراد روستایی به شهر می باشد. اساسا دسته ها و اقشاری از جامعه که با مشکلات خاص اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند این کار را انجام می دهند.

کسب و کار کشاورزی را می توان با آموخته های کمی آغاز کرد. شما نیاز به مدرک خاصی برای شروع کشاورزی ندارید، اگرچه برخی از افراد زمانی را برای بادگیری پیچیدگی های کسب و کار کشاورزی صرف می کنند. بنابراین وقت خود را تلف نکنید، برخی از ایده های کسب و کار سودآور کشاورزی که شما می توانید در شهر یا روستا انجام دهید در این مقاله گفته شده است.

ایده های کم هزینه و سودآور  از طریق کشاورزی در شهر یا روستا

 کشاورزی و یا کشت و زراعت شهری

کشاورزی شهری عمل کشت، پردازش و توزیع مواد غذایی در محدوده یا اطراف یک روستا، شهر و یا یک شهرستان می باشد. علاوه بر این، همراه با کشاورزی شهری می توان کارهای دیگری مثل دامپروری، پرورش موجودات آبزی و باغ داری نیز انجام داد. کشاورزی شهری به دو روش منجر به امنیت و ایمنی مواد غذایی می شود: اول باعث افزایش مواد غذایی موجود و در دسترس برای مردم ساکن شهر می شود و دوم باعث می شود که تا سبزیجات و میوه های تازه به سرعت در دسترس مصرف کنندگان شهری قرار بگیرد. کشاورزی شهری و برون شهری به طور کلی به عنوان کشاورزی پایدار در نظر گرفته می شود.

 پرورش  گیاهان و گل ها 

با قدم زدن در یک فروشگاه مواد غذایی، یک فروشگاه گیاهان دارویی، یک فروشگاه مواد غذایی بهداشتی، گیاهان در اشکال خشک شده را می بینید که توسط بسیاری از افراد مصرف می شوند. با استفاده از تجهیزات مناسب در گاراژ خانه خود و یا ساخت یک مکان مخصوص، شما می توانید گیاهان را پرورش دهید و آن ها را خشک شده یا خشک نشده به صورت بسته بندی شده، به مصرف کنندگان و یا فروشگاه های بزرگ بفروشید.

همچنین می توانید دانه های گیاهان را تهیه کنید و گیاهان را تا مرحله نهال پرورش دهید و سپس آن ها را به فروش برسانید. هر چه قدر فضای بیشتری داشته باشید این کار را می توانید بهتر انجام دهید. اگر شما فضای بازی داشته باشید می توانید انواع گل ها را پرورش دهید و آن ها را به صورت خشک شده به فروش برسانید. شما می توانید از طریق فروش گل های خشک شده به خرده فروشان، عمده فروشان و حتی به گل فروشان پول زیادی به دست آورید.

کشت و پرورش درخت

وقتی صحبت از محصولات کشاورزی پر درآمد به میان می‌آید ذهن بیشتر افراد متوجه غلات، میوه‌ها و صیفی‌جات می‌شود، اما جالب است بدانید که با کشت و پرورش درخت نیز می‌توانید کاروکاسبی سکه‌ای به هم بزنید. در بین تمامی درختان، چنار گزینۀ بسیار خوبی برای شروع است، درخت چنار نیازی به کود، هرس و نگه‌داری ندارد و سودآوری خوبی را به دنبال دارد.

کسب درآمد از کشاورزی


اشتراک گذاری :



مطالب مرتبط